Streda 27. január 2021 (4:20), dnes je (meniny má) Bohuš zajtra Alfonz. 
Lego Robolab v ZSŠE
Garanti
projektu v ZSŠE sú:
|
ZSŠE Stará Turá ako zatiaľ jediná stredná škola na Slovensku využíva stavebnice
LEGO Dacta pri výučbe, krúžkoch a prezentáciách školy.
Podiela sa tiež na organizácií súťaží, zabezpečuje priestory, techniku a technickú
pomoc pri organizácií školení učiteľov základných škôl, ktoré majú stavebnice
Lego Dacta.
Účastníci sa najprv so stavebnicou RoboLab a jej základnými možnosťami oboznámili.
Precvičovali formou tvorby modelov spojenej s ich prezentáciou.
Učitelia boli plní nadšenia, očakávania a možných prekvapení. Boli pracovne
orientovaní a vládla pracovná angažovanosť takmer všetkých účastníkov.
Predmetom školenia bola práca v ikonografickom programovacom jazyku RoboLab.
V prvej časti sme sa naučili programovať v Pilote a Inventore.
Účastníci školenia použili podľa svojich predstáv RCX a LEGO kocky k stavbe
vlastného modelu. Potom vytvárali program k technickému chovaniu sa modelu.
Program je ľahko zrozumiteľný, nakoľko je ikonografický. Z počítača sa pretransformuje
do RCX kocky s použitím IR Transmittera. Model je schopný technicky komunikovať
s prostredím v ktorom sa nachádza, pre ktoré bol vytvorený. K tomu už model
počítač nepotrebuje, chová sa podľa programu, ktorý je v ňom uložený.
Prezentácia vlastných modelov sa konala dňa 30. 11. 2002 v dopoludňajších
hodinách. Väščina účastníkov zodpovedne pracovala na konštrukcii svojich modelov
k záverečnej prezentácii. So zručnosťou počas školenia účastníci pracovali v
prostredí Inventor 4 ikonografrického programovacieho jazyka RoboLab, aby svoje
modely obohatili o inteligentnú softvérovú časť.
Každá dvojica predstavila svoj model, predviedla jeho činnosť a funkčnosť a
slovne opísala jeho vlastnosti.
Po prezentácii sami účastníci odovzdaním hlasov jednotlivým modelom určili
víťazov. Víťazi obdržali Lego igelitky s hodnotnými Lego cenami. Následne účastníci
absolovovali písomnú a ústnu časť výstupného testu.
| DaWe & lego.infovek.sk
14. február 2004 |
|